Un delfin intr-o chitara

Nu stiu ce reprezinta pentru voi muzica, dar pentru mine inseamna totul. Stiu ca am mai scris un articol in care sunt foarte rautacios si limitat cu privire la aceasta forma de exprimare a sentimentelor si ideilor, dar din fericire/pacate mi-am cam schimbat opinia. Arta chiar e subiectiva. Am incercat eu sa-i fac pe cei de langa mine sa asculte aceeasi muzica, dar mi-am dat seama ca fiecare avem alt caracter, alte experiente de viata si o alta cultura. Nu stiu de ce in loc sa ne focusam pe intelegerea mesajului si sa ne eliberam mintea, preferam sa ne aruncam singuri bolovani in fata si sa ne prefacem ca nu noi am facut-o. Prin muzica poti sa unesti oameni, sa ii cunosti mai bine, dar in prezent totul se reduce la ura fata de cel care are alte gusturi. Eu zic sa nu ne mai punem singuri bariere axandu-ne doar pe un singur gen muzical. Sa te consideri rocker, rapper, manelist sau mai stiu eu ce, e doar o limitare. Daca incepi sa ignori orice sunet care nu se aproprie de cel pe care tu il preferi, o sa te blochezi si la un moment dat o sa regreti ca nu ai imbratisat arta asa cum se cuvine. Muzica nu sta intr-un stil vestimentar si nici intr-un anumit tipar de actiuni, muzica sta in propriile-i „note muzicale”. Pe langa asta, vad ca cu ajutorul mass-mediei omul a inceput sa divinizeze artistul favorit, sa inceapa sa devina violent in limbaj daca ai zis ceva negativ despre el, dar nu-si dau seama ca artistul ala vrea sa-si exprime trairile, nu sa fie pupat in fund zi de zi(asta in cazul in care vorbim de arta, nu de produse care sunt menite sa scoata doar bani). El nu vrea fani, vrea oameni care sa-l asculte si sa-i intelega pe cat posibil mesajul. Vorbind de rap(cunosc mai bine acest gen muzical), artistul nu are intodeauna dreptate, si chiar daca are, tu ai un filtru prin care sa-ti treci informatia, nu-ti mai deschide urechile la orice. In loc sa critici ceea ce consideri tu ca te „polueaza” fonic, mai bine iti folosesti acea bucata de timp ascultand ceva ce-ti creaza placere. Hai sa fim mai deschisi la nou, nu sa ignoram din prima un „sunet” necunoscut. Nu trebuie sa ne credem mai superiori pentru ca ascultam ceva diferit. Mie muzica mi-a oferit perspective in viata, mi-a dat o educatie, m-a relaxat cand aveam nevoie si m-a involburat cand ma simteam atacat. Deci, hai sa ascultam muzica si sa ne debarasam de criticile neconstructive. Deschideti mintea, scapa de mediocritate si intra in lumea subliminalului.

„Muzica este un raspuns caruia nu i s-a pus nicio intrebare.”

Lasă un comentariu